2021-02-18 14:50Nyheter

Jobzone välkomnade mig med öppna armar

Pandemin gjorde konkurrensen på arbetsmarknaden extra hård. Precis som så många andra möttes jag av besked om anställningsstopp under 2020 – tills jag hittade Jobzone.

Jobzone välkomnade mig med öppna armar till deras entreprenad vid IKEA i Kungens Kurva. Hela rekryteringsprocessen flöt på snabbt och smidigt. Jag visade att jag var lätt att handskas med och möttes genast av förtroende.

Väl på plats fick jag arbeta med utomhusmiljön runt varuhuset. Uppgifterna inkluderade bland annat hantering av kundvagnar, renhållning, skötsel av grönytor och parkeringsplatser. Det är ett fysiskt krävande jobb och du är ute hela dagarna. För att undvika att slita ut kroppen lärde jag mig tidigt hur jag skulle arbeta smart istället för hårt. Dessutom insåg jag att jag blev mer produktiv om jag planerade mitt arbete väl och slutade skjuta upp arbetsuppgifter. Att sätta upp en tydlig struktur och rutiner för mig själv har varit nyckeln till att få saker gjorda – något som lönat sig på flera plan.

Befordran efter fyra månader

Jobzone uppmärksammade hur snabbt jag utvecklades och redan efter fyra månader blev jag befordrad till arbetsledare med förflyttning till IKEA Barkarby. Min nya roll innebär mycket mer ansvar än tidigare. Idag fördelar jag arbetsuppgifter åt ett team på omkring tio personer, stöttar upp och ser till att alla är klara i slutet av dagen. Allt fungerar väldigt bra, vi medarbetare har kul tillsammans vilket bidrar till trivselfaktorn.

Nästa sikte är inställt på att så småningom sälja in fler uppdrag i närområdet till Jobzone. Det finns många affärer som kan behöva hjälp med hantering av kundvagnar och dylikt. Utvecklingsmöjligheterna är stora med Jobzone som arbetsgivare, oavsett område. Är du beredd att kavla upp ärmarna kan mycket hända på kort tid.

Adel Mchater

Om Jobzone Sverige AB

Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag. Vår vision är att vara branschens bästa arbetsgivare och vi arbetar varje dag för att bidra till att skapa framgång för individer och organisationer. Vi gör det genom en lokal närvaro på över 50 orter i Sverige och Norge -alla med stora kunskaper om sin marknad och med ett arbetssätt som utgår från medarbetaren i fokus. Jobzone är verksamt inom många branscher och kan erbjuda en mängd karriärmöjligheter -vilket är ditt nästa drömjobb?

Helena Bombas Holmström
Vice VD