2020-10-28 07:44Nyheter

Möt den slovakiska ishockeyspelaren som kombinerar sin karriär i allsvenskan med deltidsjobb hos Jobzone

Jobzonemedarbetaren Lubomir Fetkovic har precis inlett sin femte säsong i Väsby IK, som numera återfinns i allsvenska serien. Ishockeyn är förstås tidskrävande, men Lubomir längtade också efter att ha en ”vanlig” arbetsplats att gå till. Han beskriver att han gillar att lära sig nya saker och träffa nya människor -även utanför hockeyarenan.

Att hitta ett deltidsjobb med lämpliga arbetsuppgifter och arbetstider var inte helt enkelt för Lubomir, som lärt sig en del svenska men föredrar att kommunicera på engelska efter åren som juniorspelare i USA. För konsultcheferna på Jobzone är det ibland utmanande att hitta rätt konsult till uppdrag på deltid eller avvikande arbetstider. Därför var det en lyckoträff för båda parter när Lubomir sökte tjänsten som maskinreparatör till ett företag inom betongindustri. Det har nu hunnit gå sju månader sedan Lubomirs första arbetsdag och han är en mycket uppskattad medarbetare. Själv säger han så här:

”Jag kan verkligen rekommendera Jobzone som arbetsgivare. Min konsultchef kommer på besök på arbetsplatsen och hör av sig regelbundet för att höra hur jag trivs och om jag behöver något. Jag känner mig sedd och uppskattad för mitt arbete!”

Tack för väl utfört arbete Lubomir och lycka till med hockeyn!

Om Jobzone Sverige AB

Jobzone är det personliga och engagerade bemannings- och rekryteringsföretaget som jobbar nära våra kunder på den lokala marknaden. Vi finns för att med vår kompetens och intresse tillgodose våra kunders behov när det kommer till personal. Kvittot på att vi lyckas går att läsa i våra många och långa kundsamarbeten. En del ända sedan starten 2002! Vi vill vara branschens bästa arbetsgivare!

Helena Bombas Holmström
Vice VD